2017. augusztus 2., szerda

Csatlakozási konstrukció az önkormányzati ASP rendszer országos kiterjesztéséhez - KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16-2017-01261

Projekt megvalósításának kezdete: 2017. március 10,
A Projekt fizikai befejezésének tervezett napja: 2018. június 30.

A KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16 kódszámú felhívás keretében Magyarország Kormánya az önkormányzatok részére a közigazgatási eljárásokban hivatal-ügyfél, hivatal-hivatal közötti relációban felmerülő adminisztratív terhek csökkentésének megvalósítása érdekében nyújt csatlakozási támogatást.


A Kormány a közigazgatás minőségi színvonalemelése érdekében célul tűzte ki az adminisztratív terhek komplex csökkentését, az átláthatóság növelését, a hatóságok és az érdekelt felek intézményi kapacitásának javításával a hatékony közigazgatáshoz történő hozzájárulását. Ennek keretében cél az egységesített önkormányzati elektronikus ügyviteli megoldások bevezetése, az ún. ASP rendszer országos kiterjesztése.

Az ASP projekt célja az e-közigazgatási megoldásokra és tapasztalatokra építve egy olyan ASP központ létrehozása, amely az önkormányzatok számára lehetővé teszi a hatékony forrásfelhasználás mellett a belső működés támogatását és egyes e-közigazgatási szolgáltatások nyújtását korszerű informatikai megoldások segítségével.

A projekt keretében eszközbeszerzés valósul meg a két hivatal tekintetében, valamint az elektronikus ügyintézés feltételeinké kihalkítása és egyéb, a szakrendszereket érintő módosításokra, adattisztításokra és migrálásra kerül sor.